COMPARATII HCM

COMPARATII ASOCIATE HCM

Business partner concept

Obiectivul:

Crearea unei relatii armonioase si productive intre doi oameni care lucreaza in acelasi mediu, fie ca este vorba de un manager si seful sau subordonatul sau direct, fie ca este vorba despre un parteneriat de afaceri, fie ca este vorba despre colegi care lucreaza indeaproape la acelasi proiect.

Provocarea:

Pentru ca fiecare om are propria lui individualitate si aduce dupa sine propriile perceptii si idiosincrasii intr-un context dat, atunci cand lucreaza in proximitatea unui coleg sau partener cresc sansele de neintelegeri si conflicte, chiar si atunci cand ambii impartasesc aceleasi idealuri sau viziuni. Fie ca este vorba de Directorul Executiv si Asistentul sau direct, parteneri de afaceri, manageri si subordonati, parteneriatele familiale, parteneri ai aceluiasi proiect sau o echipa de fuziune intre doua organizatii, posibilitatea unei neintelegeri, a unei comunicari slabe si a unui conflict este mereu prezenta.

Solutia:

Un raport de Comparatie Asociata masoara si interpreteaza fortele motivationale si strategiile de gandire ale fiecarei persoane si le imparte in categorii cu compatibilitate crescuta (potriviri) sau scazuta (diferente), in relatie una cu cealalta. Acest lucru este apoi impartasit cu partile implicate intr-o intalnire condusa de catre un mediator certificat, in care subiectul principal al discutiei il constituie cum anume doi oameni implicati pot lucra impreuna intr-un mod mai eficient si care sunt strategiile de gestionare a conflictului si promovarea cooperarii, avand in vedere descoperirea strategiilor motivationale diferite ale celuilalt. Se pune accent de asemenea pe o intelegere cu privire la cum anume fiecare parte va relationa pentru o mai buna comunicare si un raport mai bun, dar si pe intelegerea si satisfacerea asteptarilor celuilalt in cadrul relatiei. Acolo unde preferintele motivationale divergente nu sunt acoperite, mediatorul pune accent pe natura complementara a acestor perspective diferite in obtinerea unei sinergii si a unei eficiente sporite, si nu pe potentialul de conflict pe care il presupun doua tipare de gandire diferite.

Beneficiile facilitarii unei Comparatii Asociate:

  • Informatii despre tiparele motivationale ale fiecarui individ
  • O mai buna intelegere si acceptare, de catre fiecare parte implicata, a constructiei motivationale a celuilalt
  • Un mediu de lucru mai armonios si mai productiv
  • Reducerea potentialului de conflict
  • Daca un conflict deja exista, este un excelent „intrerupator de circuit” pentru facilitarea unei intelegeri
  • Un mediu mult imbunatit, pentru o relatie de munca fructuoasa

Metodologie:

  • Analiza Cantitativa a fiecarei persoane prin recunoasterea tiparelor si evaluare utilizand testul on-line iWAM in contextul culturii orgnizaiei VSQ
  • Alaturarea rapoartelor individuale intr-un Raport de Comparatie Asociata
  • Afisarea intr-un tabel a rezultatelor combinate, care sa arate potrivirile si nepotrivirile motivationale
  • Discutii mediate despre asteptarile partenerilor si despe dinamicile lor viitoare
Like it? Share It!
Share on Google+Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterPin on Pinterest