PUBLICITATE DE RECRUTARE DIRECTIONATA

PUBLICITATE DE RECRUTARE DIRECTIONATA

Metaprogramms

Obiectivul:

Construirea publicitatii de recrutare special desemnata sa atraga potentiali candidati care gandesc si se comporta conform cerintelor necesare postului disponibil.

Provocarea:

Cat de des nu se intampla ca reclamele destinate recrutarii sa fie formulate intr-un mod generic care spune prea putin despre psihicul persoanei pe care doreste sa o atraga, insa foarte mult despre competentele necesare, minunatul mediu de lucru si alte platitudini generalizate? Rezultatul este astfel o abundenta de candidati nepotriviti care irosesc timpul si resursele companiei in timpul procesului de selectie. Nu este nevoie sa fie asa.

Solutia:

Cu ce cunoastem acum despre psihicul uman si cu ajutorul stiintei „maparii” motivationale, este cu adevarat posibil sa construim in mod profesionist o reclama de recrutare destinata sa atraga doar pe acei candidati care gandesc in acelasi mod cu performerii de top ai organizatiei dintr-un rol sau functie specifice. Aceasta abordare lucreaza la un nivel neurologic al potentialilor candidati care sunt potriviti pentru un rol, prin intermediul limbajului ascuns care activeaza mecanisme neconstiente. Cheia este sa impachetezi informatia legata de postul urmarit (informatia constienta legata de angajare) intr-un limbaj de context care se adreseaza direct preferintelor motivationale ale receptorului („butoanele” neconstiente). Acest tipar lingvistic si adaptativ poate fi extins si la intrebarile care trebuiesc adresate la finalul procesului de angajare, pentru o mai in profunzime descoperire a angajatului ideal pentru acel rol.

Beneficiile Publicitatii Directionate:

  • Sansele atragerii celor mai potriviti candidati pe parcursul fazelor timpurii ale procesului de recrutare sunt cu mult sporite
  • Aplicantii nepotriviti pentru o anumita pozitie foarte probabil vor renunta ei insisi in mod neconstient, devreme in acest proces, pentru ca reclama nu li se „pare in regula” (la nivel neconstient)
  • Posibilitatea de a angaja din perspectiva potrivirii motivationale, dar si a celei de competenta si capabilitati („vointa si abilitate”)
  • O varietate mai mare de oameni care s-ar putea potrivi rolului datorita auto-selectarii

De exemplu:

Daca pozitia care se doreste a fi ocupata este foarte procedurala, orientata pe detalii si necesita rezolvarea de probleme zi de zi….nu este indicata folosirea cuvintelor ambigue, a obiectivelor si posibilitatilor genelare, intr-o reclama cu informatii superficiale. Candidatul cel mai potrivit pentru acest rol va fi unul care va dori sa afle cat mai multe detalii din reclama, si indicatii clare despre asteptarile si limitele pozitiei respective si se va simti mai confortabil daca exista o procedura clar definita a aplicatiei sale pentru acea pozitie.

Like it? Share It!
Share on Google+Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterPin on Pinterest